reklama

vykročenie z vlastného tieňa - alebo moja prvá výstava.

Každý z nás by mal vystúpiť z vlastného tieňa, opustiť svoju komfortnú zónu.Aký spôsob si vyberie, už záleží na samotnom človeku. Stačí len kúsok odvahy, sama seba nakopnúť, a ideme na to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Moja výstava.
Moja výstava. (zdroj: Mária Kostovčíková.autor fotografie i fotografií na fotografii.)

 Mojou už pár rokov trvajúcou záľubou a závislosťou je fotografovanie. Bez vyhraneného štýlu, čo svet okolo prinesie do záberu. I veci možno škaredé, zaprášené, bezcenné, zahmlené zabudnutím v histórii obyčajného života. Stále zdôrazňujem, že sa nepovažujem, a ani nie som fotografka, len obyčajná majiteľka ešte obyčajnejšieho fotoaparátu.

 Prvý nápad k výstave skrsol v mojej hlave spontánne, pri čítačke so známym autorom v našej knižnici. Knižnica je už od detstva mojím druhým domovom, klasickú papierovú knihu nenahradia žiadne knihy na internete. Na stenách boli vystavené žiacke kresby umeleckej školy. Trošku provizórny priestor, sieťovina na stene, ale pre moju kreatívnu dušu o to väčšia výzva. V duchu som už merala priestor, vizualizovala primeraný počet fotografií, spôsob upevnenia. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 S touto myšlienkou som šla domov, premietala v hlave, otáčala, miesila, kalkulovala. Predsa o nič nejde...Vytočila telefónne číslo pani riaditeľke, ozval sa príjemný hlas. Už mi bolo viac ako jasné, že to bude milá, ústretová osôbka. Najťažšia otázka však znela „ Čo fotíte?“ Musela som s pravdou z vreca von, že nikto nevie zaradiť môj žáner do žiadnej škatuľky. Dokonca, ani ja sama.

 A tak došlo k stretnutiu s pani riaditeľkou. Došla som s fotoknihou, v ktorej boli zachytené moje kreatívne výtvory. Snažila som vyčítať z jej tváre, čo si myslí. Nevyčítala ani nevydedukovala som veľa. Mohla som si predtým „vygúgliť“neverbálnu komunikáciu. Rozhovor prebehol v príjemnej atmosfére, fotografie boli verbálne pochválené, údajne zaujímavé. Dohodnutý termín, môj osud spečatený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Môj osobný postoj bol zrazu veľmi rozporuplný. Ukázať verejnosti samu seba ,moje ja,vo svojej tvorbe, alebo sa dať cestou ľahšou, zverejniť fotografie oku lahodiace, ľúbivé. I keď mám pár ocenení z amatérskych súťaží, viem, že súťaže a výstavy hodnotia iné oči, iné pohľady.

 Termín výstavy sa nezadržateľne blížil. Sama seba som presviedčala, že to zvládnem. Hodiny strávené výberom fotografií, ich úpravou, výberom fotoslužby, tvorbou plagátu. Nikdy v živote som nekúpila také množstvo drevených kolíčkov na prádlo. Tie mali byť nosným pilierom mojich fotografií.Názov výstavy? KOSTIČKOVINY - tak nazývajú moji známi moju foto-tvorbu. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Inštalácia výstavy, radosť samej zo seba. Možno to znie sebavedomo, ale s MP3 na plné gule, s kolíčkami v ústach, na boso, pri pripínaní fotografií , som sa cítila ako v siedmom nebi. Či sa bude páčiť, alebo nie, už nebolo dôležité. Pre mňa samu bol najvýznamnejší ten pocit, že som prekonala dilemu „byť či nebyť“ Po montáži imitácie filmového pásu so zábermi heliosových pokusov kvetiniek-nech uspokojím i návštevníkov hľadajúcich klasické zábery, som spokojne sadla celkom obyčajne,ľudsky sa tešila.

 Na stolík dala svojimi rukami vytvorenú knihu návštev, pri jej tvorbe padli za obeť staré rifle, priložila pero, a odišla. V hlave chaos, rozporuplné pocity, ale prevyšovala spokojnosť, zadosťučinenie. Je to moja prvá výstava. Podľa reakcií v knihe návštev fotografie zaujali, niektoré komenty i rozosmiali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Viem, že pre veľa ľudí je nepochopiteľné, čo robím. Tomu rozumejú len spriaznené duše, ktoré ma v v mojej snahe podporovali a držali palce. Venujem energiu a čas tomu, čo ma napĺňa. Málo ľudí chápe, prečo píšem tento blog. Na chodník slávy sa nedostanem, ani vďaka písaniu, ani fotografovaniu. Ale posúva to môj život dopredu, motivuje, možno k ďalšej výstave, ďalšiemu článku.

Mária Kostovčíková

Mária Kostovčíková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Považujú ma za kreatívnu osobu, čo som zatiaľ prezentovala vo svojej fotografickej vášni a závislosti .Som narodená v znamení barana, všetky zlé vlastnosti, typické pre toto znamenie sa snažím využiť v dobrom slova zmysle. Na blogu chcem písať veselo i poloveselo, možno niekedy i vážne. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu